L-59 je jednomotorový, celokovový, dolnokřídlý, dvoumístný proudový cvičný letoun navržený jako cvičný letoun pro pokročilý bojový výcvik se zvýšenou schopností pozemního útoku. L-59 spojuje konstrukční vlastnosti a zkušenosti z velmi úspěšného letounu L-39 s novým, výkonnějším motorem, pokročilou avionikou a vylepšeními draku a dalšími systémy letounu.
Hlavní vlastnosti
- vynikající manévrovatelnost v rámci letové obálky,
- modernizovaná avionika s průhledovým displejem (HUD), pokročilé odpalování zbraní a pokročilý navigační systém,
- schopnost operovat na nezpevněných vzletových/přistávacích drahách,
- výborná viditelnost z obou kokpitů,
- vystřelovací sedadla nula-nula,
- systém kompletního výcviku, včetně letového simulátoru TL-59, simulátoru vystřelovacích sedadel a kompletní sady pomůcek pro pozemní výcvik,
- nízké provozní náklady,
- vysoká spolehlivost,
- nákladově efektivní výcvik.
Technické údaje
Poznámka: Veškeré údaje o výkonu se vztahují na čistou vzletovou hmotnost letounu a 2 piloty. Pohonná jednotka.
- Typ: turbodmychadlový motor DV-2.
Základní charakteristika:
- maximální statický tah: 21,58 kN (4 850 lb),
- obtokový poměr: 1,5,
- specifická spotřeba paliva: 60 kg/(kN.h).
Nabízíme
- logistickou podporu,
- náhradní díly a systémy napájení,
- technickou pomoc na místě,
- simulátory skutečných misí,
- draky a motory včetně jejich součástek, opravy a repasování, dodávky technologií,
- výcvik pilotů a pozemního personálu,
- modernizace.
Rozměry: | ||
---|---|---|
Rozpětí | 9,542 m | 31 ft 4 in |
Délka | 12,203 m | 40 ft |
Prázdná hmotnost | 4,770 m | 15 ft 8 in |
Hmotnosti a zatížení: | ||
Základní prázdná hmotnost | 4,030 kg | 8,884 lb |
Čistá hmotnost rampy | 5,390 kg | 11,883 lb |
Čistá vzletová hmotnost | 5,300 kg | 11,684 lb |
Maximální hmotnost rampy | 7,000 kg | 15,432 lb |
Kapacita vnitřního paliva | 1,200 kg | 2,646 lb |
Celková kapacita paliva | 2,288 kg | 5,044 lb |
(vnitřní palivo a přídavné nádrže 4350 l) | ||
Základní údaje o výkonu: | ||
Maximální rychlost ve vodorovném letu | 870 km/h | 470 KTAS |
Maximální přípustná rychlost (nulová nadmořská výška) | 920 km/h | 497 KTAS |
Maximální rychlost stoupání | 25 m/s | 4,921 ft/min |
Praktický dostup | 12,200 m | 40,000 ft |
Maximální dolet (vnitřní palivo: 10% rezerva) |
1,570 km | 850 nm |
Maximální doba letu (vnitřní palivo: 10% rezerva) |
2 hr 55 min | |
Rozjezd při vzletu (nulová nadmořská výška) | 590 m | 1,935 ft |
Dojezd (nulová nadmořská výška, 50 % paliva) | 640 m | 2,100 ft |
Přistávací rychlost (přistávací klapky, 50 % paliva) | 172 km/hr | 93 KTAS |
Max. provozní násobek | +8g; -4g |
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.